Słyszałeś o spamie, ale czy naprawdę wiesz, co to jest? Jeszcze ważniejsza jest wiedza, jak uniknąć wrażenia, że Twoja kampania e-mail marketingowa to spam.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć e-maile promujące Twoje produkty bez wyrzucania ich do folderu ze śmieciami, czytaj dalej.Zawsze otrzymuj pozwolenie! Niechciane wiadomości e-mail nie są mile widziane, aw niektórych przypadkach mogą zostać zablokowane przez dostawcę usług internetowych. Kontaktując się z kimś, zawsze dołączaj newsletter lub ofertę – w ten sposób klient ma szansę wyrazić zgodę na otrzymywanie Twoich wiadomości. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest bycie oznaczonym jako spamer.Bądź wytrwały w swoich próbach dotarcia do klientów. Nie musisz codziennie wysyłać e-maili, ale pamiętaj, że możesz nie przyciągnąć uwagi klienta lub firmy, dopóki nie zostanie on kilkakrotnie narażony na Twoją markę lub produkty. Dotykaj bazy często, ale nie tak często, żeby wydawało się to zbyt denerwujące.Początek i zakończenie e-maila marketingowego powinno zawierać wezwanie do działania dla Twoich klientów. Jasno określ, czego oczekujesz od klienta, i umieść co najmniej dwa oczywiste linki do Twojej witryny. Korzystaj z jasnych sugestii, które kierują klientów do oferty promowanej przez Twój e-mail.Upewnij się, że masz pozwolenie od klientów lub potencjalnych klientów przed wysłaniem e-maili. Jeśli ludzie nie chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości e-mail, mogą oznaczać je jako spam, a nawet całkowicie Cię ignorować. Istnieje nawet szansa, że Twoja usługa poczty e-mail może wyrzucić Cię z ich systemu.Nie używaj znaków dolara ani w temacie, ani w treści wiadomości e-mail, chyba że używasz tylko jednego do oznaczenia określonej kwoty waluty. Wielu odbiorców uzna to za spam, a wiele filtrów spamu automatycznie wyrzuci e-maile zawierające ciągi znaków, takie jak „$$$”.Bądź spójny ze swoimi układami e-maili.
Utrzymuj logo swojej firmy oraz kolory i styl, których używasz w każdym e-mailu.
Zawsze używaj czytelnej czcionki. Twoi odbiorcy będą bardziej świadomi wyglądu Twoich wiadomości i skupią się na nich. Zawsze powinieneś mieć na celu zapoznanie się z klientami, zwłaszcza gdy korzystasz z kampanii e-mail marketingowej.Spróbuj zaangażować klienta, używając tematu e-maila. Twój e-mail musi przyciągnąć uwagę czytelnika w chwili, gdy wyląduje w jego skrzynce odbiorczej, w przeciwnym razie może trafić do kosza. Jeśli masz słaby lub nieciekawy temat, dokładnie tak się stanie. Spróbuj więc urozmaicić swój temat z odrobiną kreatywności.Wykorzystaj najmniejszą ilość grafik w wiadomości e-mail, jak tylko możesz, nie sprawiając, że będzie wyglądała nijako. Grafika może być łatwo zablokowana przez dostawców poczty e-mail, a Twoja wiadomość może zostać z tego powodu zniekształcona. Ponadto wiele z tych programów pocztowych może po prostu wysyłać te wiadomości e-mail bezpośrednio do folderu śmieci, jeśli zostanie użytych zbyt wiele grafik.Wykaż się kreatywnością w projektach wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej. Wyślij kilka e-maili z treścią i linkami różniącymi się czcionką i kolorem tekstu. Baw się pozycjonowaniem obrazu, w tym przyciskami i logo. Po wysłaniu wiadomości e-mail dowiedz się, które z nich mają najlepsze współczynniki klikalności. Trzymaj się ich na razie, ale zmieniaj to od czasu do czasu, aby zobaczyć, czy możesz znaleźć metodę, która działa jeszcze lepiej. Większe współczynniki klikalności oznaczają większą sprzedaż.Teraz, gdy już wiesz, jak stworzyć dobrze przyjętą kampanię e-mailową, która przyniesie Twoją sprzedaż do Twojej grupy docelowej, zrób to! Użyj wszystkich technik, które przeczytałeś tutaj, a będziesz na dobrej drodze do zwiększania zysków i ciągłego przyciągania ruchu do Twojej witryny.