Zastrzeżenie nazwy oraz logo firmy może być bardzo dobrym pomysłem na ochronę naszych produktów, naszej marki.
Należy zwrócić uwagę, iż nie zawsze zastrzeżenie logo jest tożsame z ochroną nazwy firmy. W niektórych przypadkach Urząd Patentowy może odrzucić nasz wniosek ze względu na użycie w nazwie terminologii ogólnie przyjętej, opisowej. Dlatego często firmy poszukują nazw, które można zastrzec na terenie całego kraju, dzięki czemu będzie ona chroniona.
Ochrona znaku graficznego i nazwy firmy
Urząd Patentowy może wydać nam świadectwo ochronne znaku, jest ono dowodem, że możemy korzystać z danego znaku firmowego. W przypadku jeżeli dojdzie do nieporozumienia, przykładowo z firmą konkurencyjną, będziemy mogli udowodnić, iż posiadamy prawa do wykorzystywania danego znaku towarowego. Podobnie przepisy mają się do nazw domem internetowych, dlatego należy pamiętać, iż jeżeli chcemy chronić nasz adres www, powinniśmy wystąpić do urzędu patentowego. Rejestrując znak towarowy powinniśmy zwrócić uwagę na znaki towarowe konkurencji, nie możemy podszywać się, upodobnić naszego logo do firm, które oferują ten sam rodzaj produktów.
Jeżeli skutecznie zastrzeżemy nasz logotyp, dzięki temu będziemy mogli wykorzystywać go legalnie w codziennych działaniach biznesowych, podczas promocji, działań marketingowych. Zastrzeżenie nazwy firmy lub też logo jest niezbędne, aby poświadczyć własność. Dlatego należy dopełnić wszelkich formalności w Urzędzie Patentowym. Jeżeli jednak mamy problem z zarejestrowaniem naszego znaku lub też nazwy firmy, wówczas możemy pozyskać cenne wskazówki od pracowników Urzędu Patentowego, dzięki czemu możemy dostosować go do wymagań, które pozwolą nam na rejestrację.
Firmy, które chcą zastrzec logotyp, mogą znaleźć w internecie wiele przydatnych informacji, przykładowo na stronie https://www.portalzp.pl/nowosci/czy-ochrona-logo-rozciaga-sie-na-nazwe-firmy-25697.html znajdziemy artykuł, który mówi o zależności zastrzegania logo oraz nazwy firmy, która się w nim znajduje. Niekiedy lepszym pomysłem może być złożenie dwóch wniosków, oddzielnie o ochronę logotypu oraz oddzielnie o nazwy firmy.